که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

حق داده به ما وعده خیر و حسنات
هم وعده جنات سراسر نعمات
خواهی که شود نصیب تو این برکات
بفرست مدام بر محمد (ص) صلوات

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
نوکیا تبلت اندرویدی N1 را معرفی کرد: ۷.۹ اینچ صفحه نمایش، پردازنده ۴ هسته‌ای، رم ۲ گیگابایت و قیمت ۲۴۹ دلار

نوکیا تنها بعد از گذشت هفت ماه از فروش بخش دستگاه‌ها و سرویس‌های خود به مایکروسافت با قیمت ۷.۲ میلیارد دلار، با تبلت اندرویدی N1 بازگشت. این تبلت اندرویدی ساخت نوکیا مشخصات سخت‌افزاری و طراحی بسیار عالی همراه با قیمتی بسیار رقابتی دارد.

دیروز شرکت فنلاندی عکسی را از یک جعبه سیاه مرموز منتشر کرد و رونمایی از یک محصول جدید را وعده داد. اینطور که مشخص است آن جعبه دیروز حاوی تبلتی ۷.۹ اینچی بسیار شبیه به آیپد مینی اپل بوده است. تبلت نوکیا با نام N1 صفحه نمایشی با اندازه ۷.۹ اینچ با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل دارد. جنس بدنه این دستگاه نیز از آلومینیوم ساخته شده است.

شباهتی که این تبلت با آیپد مینی اپل دارد بسیار زیاد است. صفحه نمایش ۷.۹ اینچ با همان رزولوشن، جایگاه قرارگیری دکمه‌ها، دوربین و جک هدفون یا حتی طراحی این دستگاه شباهت عجیبی به محصول اپل دارد. در هر حال این دستگاه، تبلتی جالب و زیبا با بهره‌گیری از سیستم عامل اندروید است که ضخامتی در حد ۶.۹ میلی‌متر دارد و وزن آن ۳۱۸ گرم است که این دو مشخصه، تبلت N1 را از تبلت آیپد مینی ۳ اپل سبک‌تر و نازک‌تر می‌کند.

Nokia-N1-Android-tablet 1

تنها چیزی که این دستگاه نسبت به آیپد مینی اپل کم دارد دکمه خانه معروف، لبه‌های پخ و لوگوی اپل است. حتی رنگ‌بندی دستگاه نیز شبیه به آیپد مینی ۳ است و از همه تعجب برانگیز‌تر وب‌سایت N1 است که دقیقا شبیه به Apple.com طراحی شده است. از دیگر مشخصات این تبلت می‌توان به پردازنده ۴هسته‌ای با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتزی اتم اینتل Z3580، حافظه رم ۲ گیگابایتی، ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی، دوربین پشتی ۸ مگاپیکسل و دوربین ۵ مگاپیکسل در جلو اشاره کرد.

نسخه خالص اندروید 5.0 آبنبات چوبی بر روی تبلت N1 نوکیا در حال اجراست و نوکیا در حال توسعه رابط کاربری Z Launcher برای این دستگاه است. ایده جالب Z Launcher این است که به صورت مخفیانه رفتار و اعمالی که در دستگاه انجام می‌دهید را دنبال می‌کند و اپلیکیشن‌هایی که زیاد استفاده می‌کنید را در نقاط در دسترس‌تری در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین بر اساس کاری که در حال انجام هستید یا جایی که قرار دارید، لیست مخاطبین و اپلیکیشن‌های خاصی را به شما نشان می‌دهد. قابلیت دیگر این لانچر نوشتن حروف در میانه صفحه نمایش و امکان جستجوی سریع آن در بین اپلیکیشن‌ها است. نوکیا قصد دارد این لانچر را برای سایر دستگاه‌های اندرویدی نیز در دسترس قرار دهد. از امروز لانچر تبلت N1 نوکیا از طریق گوگل پلی قابل دانلود خواهد بود.

Nokia-N1-Android-tablet 2

از همه موارد جالب‌تر شاید قیمت این دستگاه باشد که با این مشخصات و طراحی بسیار خوب فقط ۲۴۹ دلار قیمت گذاری شده است و احتمالا این قیمت گذاری شروعی قدرتمند برای نوکیا در بازار تبلت‌ها را در پی خواهد داشت. اولین کشور میزبان نوکیا N1، چین خواهد بود و بعد از آن در کشور روسیه و چند کشور اروپایی عرضه خواهد شد.

در ادامه می‌توانید ویدیوی معرفی این محصول را مشاهده کنید:

http://www.aparat.com/v/X2gxk

  • امیرمهدی توسلی

nokia n1