که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

حق داده به ما وعده خیر و حسنات
هم وعده جنات سراسر نعمات
خواهی که شود نصیب تو این برکات
بفرست مدام بر محمد (ص) صلوات

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
در صورت درخواست دولت برای دسترسی به اطلاعات کاربران، گوگل، مایکروسافت، فیس‌بوک و اپل آن کاربر را مطلع خواهند ساخت

پس از افشاگری‌ها انجام شده توسط ادوارد اسنودن، موجی از بی‌اعتمادی نسبت به دره‌ی سیلیکون در کاربران ایجاد شد و این امر منجر به تلاش‌های کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی فناوری اطلاعات برای بازگرداندن اعتماد کاربران شد، بطوریکه کمپانی‌هایی چون مایکروسافت، گوگل، فیس‌بوک و اپل درخواستی را مبنی بر انتشار درخواست‌های ایالتی به منظور در اختیار گذاردن اطلاعات کاربران تسلیم دولت کردند. اما به نظر می‌رسد با عدم پاسخگویی دولت، این کمپانی‌ها با تغییر سیاست‌ها حفظ حریم شخصی خود از این پس کاربران را از زمان و نحوه‌ی درخواست اطلاعات کاربران از سوی دولت آگاه خواهند ساخت.

براساس گزارشی که در واشنگتن‌پست به انتشار رسیده، کمپانی‌های نامبرده زمانی این اقدام را انجام نخواهند داد که حکمی از دادگاه برای بررسی اطلاعات فردی بدون اطلاع وی برای آن‌ها ارسال شود، در غیر اینصورت این کمپانی‌ها کاربران خود را از زمان و اطلاعات درخواستی دولت آگاه خواهند ساخت. طبیعتاً دولت آمریکا نیز علاقه‌ی چندانی به این سیاست نداشته و وزارت دادگستری ایالات متحده نیز از این امر نگران است که چنین حرکتی از سوی شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری زمان مورد نیاز را در اختیار مجرمان و تروریست‌ها قرار خواهد داد تا شواهد و قراین مربوط به اعمال مجرمانه‌ی خود را از میان ببرند.

گوگل این سیاست را از هفته‌ی جاری به کار بسته است و فقط در مواردی که احتمال وقوع خطراتی با مضمون به خظر افتادن جان برخی اشخصاص در میان باشد، این سیاست را کنار خواهد گذاشت. سخن‌گوی اپل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که کوپرتینویی‌ها از انتهای ماه جاری این سیاست را پیاده کرده و در اغلب مواردی که دولت درخواست اطلاعات کاربران را داشته باشد، به فرد مورد نظر اطلاع‌رسانی خواهند کرد. براساس اطلاعاتی که رد این گزارش منتشر شده، احتمال دارد به‌دلیل اطلاع مجرمان از تحت تعقیب بودن توسط مراجع قانونی به موجب این سیاست، شاهد درخواست چنین اطلاعاتی از جانب مراجع قانونی نباشیم.

  • امیرمهدی توسلی

facebook-google-privacy