که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

حق داده به ما وعده خیر و حسنات
هم وعده جنات سراسر نعمات
خواهی که شود نصیب تو این برکات
بفرست مدام بر محمد (ص) صلوات

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

۲۳ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

رنگارنگ‌ترین فستیوال‌های جهان

هر کشوری برنامه‌ها و فستیوال‌های خاص خود را دارد که ویترینی است برای نمایش استعدادها، فرهنگ و آداب و سنن آن کشور و البته این فستیوال‌ها یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشورها هم به شمار می‌آیند که مردم زیادی را از سراسر جهان شیفته خود کرده و جذب می‌کنند. در حالی که مدت برگزاری برخی از آن‌ها شاید به یک هفته برسد برخی دیگر شامل جشن‌ها و مراسمی از جمله رژه، میهمانی‌های شبانه و فعالیت‌های فرهنگی هستند که ممکن است ماه‌ها به طول انجامد.

  • امیرمهدی توسلی
چند قدم ضروری که بعد از ربوده شدن تلفن هوشمند باید انجام دهید

با افزایش سرقت‌ تلفن‌های هوشمند ، صاحبان این گجت‌ها باید نهایت تلاششان را برای جلوگیری از سرقت آنها انجام دهند. ما هم می‌خواهیم شما را در این زمینه همراهی کنیم. پس مراحل این مقاله را بخوانید و از کارهایی که تکنولوژی می‌تواند برای کنترل سرقت‌ها انجام دهد آگاه شوید.

  • امیرمهدی توسلی
تلسکوپ میلیارد پیکسلی سازمان فضایی اروپا برای تهیه تصاویر واضح از کهکشان‌ها به فضا پرتاب شد

بسیاری از ما وقتی که صحبت از دوربین‌های قدرتمند به میان می‌آید، ناخودآگاه به یاد گوشی لومیا 1020 نوکیا یا دوربین حرفه‌ای 5D Mark III کانن می‌افتیم؛ اما هیچ کدام از این دوربین‌ها از نظر کیفیت، حتی به گرد پای تلسکوپ جدید سازمان فضایی اروپا نمی‌رسند.

  • امیرمهدی توسلی
چطور از شر پیامک‌های تبلیغاتی رها شویم؟

روز به روز بر تعداد پیامک‌های تبلیغاتی افزوده می‌شود، پیامک‌هایی که تبلیغ تورهای مسافرتی تا فروش املاک تا ثبت نام مهدکوک تا مبل شویی تا حتی تزیین ناخن را شامل می‌شوند. حال رگولاتوری روش خلاصی از این پیامک‌های تبلیغاتی را برای مشترکین اپراتورهای مختلف اعلام نموده است.

  • امیرمهدی توسلی
 جتولید ابریشم از پیش رنگ شده توسط کرم‌ها!

از زمان قدیم تا کنون بشر برای تنوع بخشیدن به البسه و سایر وسایل مورد نیاز خود از رنگ استفاده کرده است. شاید آشناترین نمونه برای ما رنگ‌های گیاهی همچون روناس، پوست گردو و....باشند که در رنگرزی الیاف قالی‌، قالیچه و فرش‌های ایرانی به کار می‌روند. ولی در مقیاس صنعتی این کار به دلیل استفاده از مواد شیمیایی فرایندی بعضا خطرناک می‌باشد. هم اکنون دانشمندان روشی را برای کاهش سموم به کار رفته در این روش ابداع کردند که با هم آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • امیرمهدی توسلی
چگونه در ویندوز 8 از فایل‌های شخصی خود به صورت خودکار پشتیبان تهیه کنیم؟

نسخه جدید تاریخچه فایل‌ها (File History) در ویندوز 8، این قابلیت را به شما می‌دهد که به صورت خودکار از اسناد، آهنگ‌ها، تصاویر و دیگر فایل‌های شخصی خود پشتیبان تهیه کنید.

  • امیرمهدی توسلی
 هیبرید فلزی الهام گرفته شده از میوه‌ی پومیلو

شاید شما هم این جمله را شنیده باشید که «طبیعت تمام نیازهای ما را پاسخگو است". از این جمله که بگذریم بهتر است به معرفی میوه‌ی نشان داده شده در عکس بپردازیم. میوه‌ای که می‌بینید Pomelo نام دارد. یک میوه‌ی پومیلوی رسیده می‌تواند تا 2 کیلوگرم وزن داشته باشد. این میوه پس از رسیدن از ارتفاعی معادل 10 متر به پایین می‌افتد و با این وجود (با توجه به وزن و ارتفاع) هنوز سالم می‌ماند. راز این سلامت! در ساختار خاصی نهفته است که پوست این میوه دارد. دانشمندان از این ساختار الهام گرفته اند تا کامپوزیتی آلومینیومی بسازند که بسیار مقاوم است.

  • امیرمهدی توسلی
 با جالب‌ترین آسانسورهای جهان آشنا شویم

مطمئنا همه ما حداقل یک‌بار در عمرمان سوار آسانسور شده‌ایم. البته شاید بعضی‌ها هم به دلیل ترس از محیط‌های بسته یا ارتفاع از این کار صرف‌نظر کرده باشند، پس به این دسته توصیه می‌کنم از پی‌گیری ادامه مطلب اجتناب ورزند! این بار می‌خواهیم شما را به تماشای دیدنی‌ترین آسانسورهای جهان ببریم. آسانسورهایی که حتی دیدن بعضی از آن‌ها خون را در رگ‌ها منجمد می‌کند. آسانسورهای متنوعی که حتی تصورش را هم نمی‌کنید. در این سفر مهیج همراه‌ ما باشید.

  • امیرمهدی توسلی
 سmegane
megane

با ادامه‌ی مذاکرات دولت‌های غربی با ایران، رنو برای ادامه‌ی صادرات قطعات خودرو به ایران برنامه‌ریزی می‌کند تا با کاهش تحریم‌های تجاری به فعالیت خود در ایران ادامه دهد.

  • امیرمهدی توسلی
, 1عجایب هفت‌گانه دوران باستان

حتما چیزهایی درباره عجایب هفت‌گانه شنیده‌اید! عجایبی در معماری که بشر در دوران باستان به آنها دست یافته، و هنوز که هنوز است می‌توانند بسیاری از بازدیدکنندگان را انگشت به دهان نگاه دارند. در ادامه به معرفی جدیدترین لیست عجایب هفت‌گانه دوران باستان می‌پردازیم.

  • امیرمهدی توسلی