که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

حق داده به ما وعده خیر و حسنات
هم وعده جنات سراسر نعمات
خواهی که شود نصیب تو این برکات
بفرست مدام بر محمد (ص) صلوات

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

۳۲ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

شاتر: چشم‌اندازهای زیبای زمین
شاتر: چشم‌اندازهای زیبای زمین

زمین سرشار از چشم‌اندازهای زیبا است. آب، خاک، دریا، کویر، کوه و جنگل هر کدام به فراخور ویژگی‌های منحصربفردشان، افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند. در این قسمت از «شاتر»تصاویری زیبا از چشم‌اندازهای زمین به شما تقدیم می‌شود.

  • امیرمهدی توسلی
 دوشزیباترین خلیج‌های جهان را سیاحت کنید

خلیج در اصل زمانی شکل می‌گیرد که مقدار فراوانی آب تا اندازه‌ای توسط خشکی احاطه شود. آب در این ناحیه نسبت به آب‌های اطراف و دریا آرام‌تر بوده و مکان مناسبی برای لنگر انداختن کشتی‌ها فراهم می‌شود تا از تغییرات شدید آب و هوایی ایمن باشند. اگر این مناطق به اندازه کافی بزرگ و عمیق باشند آن‌گاه تبدیل به بندرگاه‌های طبیعی شده که از اهمیت اقتصادی و استراتژیکی فراوانی برخوردار می‌باشند. بسیاری از شهرهای بزرگ جهان در یک بندرگاه طبیعی واقع شده‌اند. در ادامه شما را با تعدادی از خلیج‌ها و خطوط ساحلی دیدنی و معروف جهان آشنا می‌کنیم.

  • امیرمهدی توسلی
بررسی مرسدس بنز CLA 250 کوپه

سال‌هاست که مرسدس بنز در حال فروش خودروهای کوچک‌تر و ارزان‌تری مانند کلاس A و کلاس B در سراسر دنیا می‌باشد، ولی ارزان‌ترین بنز در آمریکا همواره کلاس C بوده است. اما حالا همه چیز در حال تغییر است و مرسدس قصد دارد خودروی جدید کوپه چهاردر خود را برای رقابت با خودروهایی نظیر آیودی A3 سدان و آکورا ILX روانه‌ی بازار کند.

  • امیرمهدی توسلی

نویمطالعات جدید نشان می‌دهند که آب کره زمین، 4.6 میلیارد سال پیش، از برخورد شهاب‌سنگ‌ها با زمین تامین شده است

 آب مایه‌ی حیات است، جمله‌ای کوتاه که مفاهیمی عمیقی در پس آن پنهان شده است. در صورت وجود حیات در نقطه‌ای از جهان هستی، مطمئنا آب نیز در آن منطقه وجود داشته است، از‌این‌رو می‌توان با محاسبه‌ی زمان ایجاد آب، جاری شدن حیات در آن منطقه یا سیاره را محاسبه کرد. دانشمدان نیز برای محاسبه‌ی قدمت حیات روی کره‌ی زمین، درپی یافتن سرمنشا وجود آب روی کره‌ی خاکی ما هستند.

  • امیرمهدی توسلی
نمحققین موفق به تولید الکترود باطری شدند که خودش را ترمیم می‌کند

یکی از بزرگترین موانعی، که تکنولوژی امروز برای از میان بردن آن با علوم مختلف دست و پنجه نرم می‌کند، باطری‌ها و راه‌حلی برای افزایش ظرفیت آن‌ها یا بخشیدن عمری طولانی‌تر به آن‌ها است. موضوعی که این بار نتایج محققان استنفورد و لابراتوار SLAC National Accelerator، آن‌ها را با وجهه‌ تازه‌ای از این موضوع روبرو کرده است. دستاورد جدید این محققین در تولید باطری‌هایی که خود به خود از نو احیا می‌شوند، شاید راه تازه‌ای برای گریز از این مشکل دیرینه باشد. با ما همراه شوید. 

  • امیرمهدی توسلی
اندروید برای تازه کارها: چگونه به نسخه‌ی firmware دستگاه اندرویدی خود پی ببریم؟

هنگامی که ابزار اندرویدی خود را روت می‌کنید یا رام شخصی را بر روی آن نصب می‌کنید، می‌بایست شماره firmware یا همان سفت افزار خود را بدانید. این شماره لزوما برای دو دستگاه با مدل یکسان یکی نیست. برای مثال تمامی Galaxy S3‌های سامسونگ مدل یکسانی دارند ولی شماره سفت افزار یکسانی ندارند. امروز در این بخش به شما کمک می‌کنیم تا این عدد را پیدا کنید.

  • امیرمهدی توسلی
BLACKHOLE
BLACKHOLEVR-ZONE

ستاره‌شناسان بالاخره به راز فواران سیاهچاله‌ها پی بردند. نتایج تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد که فوران‌های سیاهچاله‌ای از جنس «ماده» هستند. تا پیش از تصور می‌شد که ترکیبی از ماده و پاد ماده از درون سیاهچاله‌ها به بیرون پرتاب می‌شوند.

  • امیرمهدی توسلی

 

1- جزایر گالاپاگوس
صنعت گردشگری در اینجا سالانه 12 درصد افزایش دارد. هتل ها، رستوران ها و وسایل نقلیه در خدمت تخریب طبیعت و مناظر بکر و دست نخورده ای هستند که در کمتر نقطه ای از جهان دیده می شود. کارگران حیوانات جزایر مختلف را قاچاق می کنند و بدین ترتیب حیات وحش آنجا به خاطر ناقص شدن زنجیره غذایی به خطر می افتد. در این میان کشتی های تفریحی که به گالاپاگوس می آیند، گونه های تازه وارد و غریبه و اغلب مخربی از بقیه جهان به طبیعت گالاپاگوس معرفی می شوند و طبیعت منطقه را تهدید می کنند.

 مکانی که پیش از نابودی باید ببینید,جزایر گالاپاگوس

 - تهدید: اکوسیستم آن در حال تخریب است
- فرصت باقی: نامعلوم
- علت: ورود بز و خوک به داخل جزیره تغییرات ناخواسته ای ایجاد کرده، موش های صحرایی با کشتی وارد جزیره شده اند، ترافیک موتوری آرامش و پاکی بکر جزیره را بر هم زده است.
  • امیرمهدی توسلی
 چهباتری‌های انعطاف پذیر آینده در خانه‌ها ساخته می‌شوند

دانشمندان در انستیتو فناوری نیوجرسی با کمک LG و دانشگاه استنفورد موفق به ساخت باتری‌های انعطاف پذیر شدند. این باتری‌ها برای استفاده در ابزارهای انعطاف پذیر با نمایشگرهای منعطف ساخته شده اند و در هر شکل و اندازه‌ای تولید پذیرند ضمن اینکه تولید آن‌ها حتی در خانه نیز امکان پذیر است!

  • امیرمهدی توسلی
بهبود عملکرد سلول‌های خورشیدی با قرار گرفتن در معرض سروصدا و لرزش

قرار دادن سلول‌های خورشیدی هیبریدی در کنار یک منبع نویز طبیعی یا لرزش با افزایش بازدهی آن ها، آینده روشنی را برای سلول‌های هیبریدی در کاربردهای شهر، نظامی و صنعتی نوید می‌دهد. سلول‌های هیبریدی (آلی/غیر آلی) در قیاس با سلول‌های معمولی سیلیکونی قیمت پایین تری دارند ولی به دلیل بازده پایین تر هنوز به طور کامل جایگزین آن‌ها نشده‌اند. پژوهش‌های صورت گرفته در راستای بهبود بازده این سلول‌ها نشان می‌دهند که می‌توان با استفاده از خواص پیزوالکتریک لایه‌ی غیر آلی این سلول‌ها بازدهی آن‌ها را افزایش داد.

  • امیرمهدی توسلی