که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

حق داده به ما وعده خیر و حسنات
هم وعده جنات سراسر نعمات
خواهی که شود نصیب تو این برکات
بفرست مدام بر محمد (ص) صلوات

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
چالرز تَونز
فیزیکدارنی که اختراع وی موجب توسعه‌ی دستگاه‌های بارکدخوان، موشک‌های هددایت‌شونده، و کاوش سیارات دیگر شده بود در سن 99 سالگی درگذشت. چالرز تَونز جایزه‌ی نوبل سال 1964 را با دو روسی بخاطر کار بر روی دستگاه‌های ساطع‌کننده‌ی اشعه‌ی میکروویو که «میزر» خوانده می‌شدند بدست آورد؛ دستگاه‌هایی که در نهایت به ساطع‌کننده‌ی نور لیزر بدل شدند.

 چالرز تَونز با همکاری یکی از خویشاوندان خود به نام آرتور شاولو موفق به رقم زدن یک انقلاب تکنولوژیک شد. اختراعی که امروزه منجر به ساخت بسیاری از دستگاه‌ها و گجت‌های ارتباطی، پزشکی، نجومی و همچنین ابزارهای روزمره‌ای شده که هر روزه با آن‌ها سر و کار داریم.

گفته می‌شود ایده‌ی ساخت لیزر، زمانی که در سال 1951 در یکی از پارک‌های واشنگتن نشسته بود، بصورت جرقه‌ای ناگهانی به ذهن وی خطور کرده است. چالرز تَونز فقید در دهه‌ی 1950 و 1960 زمانی که تکنولوژی اختراعی وی با تیترهای خبرگذاری‌ها در قالب «مردی که به ماه نور می‌تاباند» یا «مردی که برای کشف حیات به جهان‌های ماورا گوش فرا می‌دهد» ادغام شد به شهرت رسید.

eGFubmVlMTI o milestones-in-science-engineering-charles-townes-

دکتر چالز تَونز در سال 1915 بعنوان یکی از ۶ فرزند خانواده‌ای در گرینویل کارولینای جنوبی چشم به جهان گشود. طی بیش از ۶ دهه، علاوه بر کار بعنوان یک دانشمند، به یکی از مشاوران رئیس جمهور ایالات متحده نیز بدل شد و در بدنه‌ی سیاست‌گذاری دولت جای گرفت.

رونالد ریگان، رئیس جمهور آمریکا مدال ملی علم را در سال 1982 به وی اعطا کرد و در سال 2005 نیز بخاطر کمک به درک فراطبیعه موفق به کسب جایزه‌ی تمپلتون شد. وی از اعتقادات مسیحیت برخوردار بود و عقیده داشت وحی علمی و مذهبی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد.