که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

حق داده به ما وعده خیر و حسنات
هم وعده جنات سراسر نعمات
خواهی که شود نصیب تو این برکات
بفرست مدام بر محمد (ص) صلوات

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
جنرال داینامیک تولید نسل بعدی تانک‌های سبک ارتش بریتانیا را بر عهده می‌گیرد

وزارت دفاع بریتانیا در قراردادی وظیفه‌ی ساخت ۵۸۹ تانک سبک وزن پیشاهنگ ارتش (Scout Specialist Vehicles (SV را بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۴ به جنرال داینامیک محول کرد. این تانک رهگیری میان وزن، جهت ارائه‌ی بالاترین حمایت از نیروی‌های نظامی در کلاس State of the Art طراحی خواهد شد.


State of the Art به رویکردی سیاسی اطلاق می‌شود که دولت‌ها برای حفظ برتری نیروهای نظامی خود پیش می‌گیرند. طبق این رویکرد آخرین تکنولوژی‌های علمی و تکنیکی قبل از توسعه‌ی پایدار و در هر زمانی که کشف یا شناسایی شوند برای توسعه‌ی نیروهای نظامی به کار گرفته خواهند شد. State of the Art در تولید برخی محصولات پیشرو توسط شرکت‌ها نیز اعمال می‌شود، البته با استفاده از آخرین دست‌آوردهای قابل توزیع به عموم مردم.

48629844

تانک‌های چابک Scout Specialist Vehicles هسته‌ی مرکزی سیستم بررسی، تعیین هدف و شناسایی (ISTAR) را در ارتش بریتانیا برعهده خواهند گرفت. وزن این تانک‌ها بیشتر از ۴۶ تن نخواهد بود و ۶ نوع مختلف از آن‌ها براساس پلتفرمی مشترک طراحی خواهند شد. سیستم محرکه، الکترونیک و حافظ بقا در تمام آن‌ها مشترک خواهد بود. Scout SV بر اساس یک معماری متن باز الکترونیکی، سیستم زرهی ماجولار و قابلیت به روزرسانی با تکنولوژی‌هایی که احتمالا در آینده به دست خواهند آمد، طراحی و ساخته می‌شود.

Scout SV شامل نسخه‌هایی برای شناسایی، شناسایی متحرک حفاظت شده (PMRS) ، فرماندهی و کنترل، شناسایی مهندسی و تعمیر و بازیابی ساخته خواهند شد. به گفته‌ی جنرال داینامیک این تانک‌ها بهترین کلاس حفاظت، حفظ جان سرنشین، قابلیت اطمینان و تحرک پذیری را به همراه (ISTAR) در تمام شرایط آب و هوایی ارائه خواهند داد که در طیف گسترده‌ای از عملیات‌های نظامی کاهش ردپای لجستیک نیروها را به همراه خواهد داشت. این تانک‌ها به یک توپ ۴۰ میلی‌متری به عنوان اسلحه‌ی اصلی مجهز خواهند شد، همچنین Scout به آشکارساز صوتی، هشدار دهنده‌ی لیزری، موقعیت‌یاب محلی، سیستم واکنش متقابل الکترونیکی، سیستم تشخیص مسیر حرکت و موتوری قدرتمند مجهز خواهند بود.

ScoutSV

همچنین این قرارداد شامل آموزش و پشتیبانی پیشرفته توسط General Dynamic پس از تحویل نیز خواهد بود. در این پروژه ۱۳۰۰ شغل برای انگیسی‌ها به وجود خواهد آمد که ۳۰۰ نیرو مستقیما توسط جنرال داینامیک جذب خواهند شد.

این قرارداد بزرگترین به روزرسانی ارتش بریتانیا از ۱۹۸۰ میلادی است. دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در اعلام نظری ساخت این وسایل نقلیه زرهی دیجیتالی را شاهدی بر دستیابی به بالاترین تکنولوژی جهانی توسط مهندسان این کشور دانست که نه تنها قدرت دفاعی بریتانیا را به نمایش می‌گذارد بلکه رونق اقتصادی را نیز در پی خواهد شد.

namer03

در مسابقه‌ی جهانی قدرت، بریتانیا دومین بودجه‌ی نظامی را در بین کشورهای عضو ناتو به خود اختصاص داده و دو درصد از تولید ناخالص ملی را صرف شناسایی و کشف ظرفیت‌های جدید برای توسعه‌ی نیروهای نظامی خود می‌کند.

  • امیرمهدی توسلی

جنرال داینامیک