که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

حق داده به ما وعده خیر و حسنات
هم وعده جنات سراسر نعمات
خواهی که شود نصیب تو این برکات
بفرست مدام بر محمد (ص) صلوات

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی

میلاد رضای اهل بیت علیهم السلام مبارک باد


ویرانم و به نام تو آباد می شوم

با یاکریم صحن تو همزاد می شوم

جنسم اگر لیاقت ایوان شدن نداشت

کاشی طاق صحن گوهرشاد می شوم

آخر به عشق اینکه خودت ضامنم شوی

یک شب به عمد طعمه ی صیاد می شوم

سلطانی و بزرگی نامت به ما رسید

من هم کنار نام شما یاد می شوم

وقتی به حلقه های ضریحت نمی رسم

حلقه به گوش پنجره فولاد می شوم

 تصویر مزین است به صلوات خاصه امام رضا (علیه السلام) که فراز ابتدایی آن ( اللهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی ) با الهام از خط شکسته نستعلیق و باقی فرازها با خط ثلث خطاطی شده که امیدوارم از این تصویر بهترین بهره رو ببرید. ان شاء الله تعالی…

برای دریافت تصویر، یک صلوات برای تعجیل در ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بفرستید.

تولد امام رضا (ع) / اللهم صل علی علی بن موسی الرضا

تولد امام رضا (ع) / اللهم صل علی علی بن موسی الرضا

برای دریافت تصویر در ابعاد اصلی روی تصویر بالا و یا اینجا کلیک کنید.
برای دریافت فایل لایه باز (psd) اینجا کلیک کنید.

 

نماز در اول وقت و یک شمش طلا

به نقل از شخصى به نام ابراهیم فرزند موسى قزّاز - که امام جماعت یکى از مساجد شهر خراسان مسجد الرّضا علیه السلام  بود- حکایت نمایند:

روزى به محضر مبارک حضرت علىّ بن موسى الرّضاعلیهما السلام وارد شدم تا پیرامون درخواستى که قبلاً ازآن حضرت کرده بودم ، صحبت نمایم ؛ و با کمک ایشان بتوانم مشکلات زندگى خود و خانواده ام را بر طرف سازم.

در همین اثناء، امام علیه السلام در حال حرکت و خروج از منزل بود و قصد داشت که جهت استقبال بعضى ازشخصیّت ها به بیرون شهر برود.من نیز همراه حضرت به راه افتادم ، در بین راه وقت نماز فرا رسید، پس امام علیه السلام مسیر خود را به سمت ساختمانى که در آن نزدیکى بود، تغییر داد.و سپس در نزدیکى آن ساختمان ، کنار صخره اى فرود آمدیم ؛ و حضرت به من فرموداى ابراهیم! اذان بگو.عرضه داشتم: صبر کنیم تا دیگر اصحاب و دوستان ، به ما ملحق شوند، بعد از آن نماز را اقامه فرمائید؟

حضرت فرمود:

خداوند تو را مورد مغفرت و رحمت واسعه خویش قرار دهد، مواظب باش که هیچ گاه نماز را ازاوّل وقت آن ، تاءخیر نیندازى ، مگر آن که ناچار و مجبور شوى ؛ و یا آن که داراى عذرى موجّه باشى.پس طبق فرمان امام علیه السلام اذان نماز را گفتم ؛ و سپس نماز را به امامت آن حضرت اقامه نمودیم.بعد از آن که نماز، پایان یافت و سلام نماز را دادیم ، عرضه داشت:یاابن رسول اللّه! قبلاً خواهشى از شما دررابطه با مشکلات زندگى خود و عائله ام کرده بودم ؛ و شما نیز وعده اى به من دادى ، که مدّت زیادى از آن وعده سپرى شده است ؛ و من سخت در فشار زندگى خود و خانواده ام مى باشم.و با توجّه به مشغله هاى بسیارى که شما دارید، نمى خواهم هر روز مزاحم اوقات گرانبهاى شما گردم ، چنانچه ممکن باشد، عنایتى در حقّ من و خانوده ام بفرمائید.

هنگامى که سخن من پایان یافت ، امام علیه السلام تبسّمى نمود؛ و سپس با عصا و چوب دستى خود، مقدارى ازخاک هاى روى زمین را محکم سائید.بعد از آن ، حضرت دست مبارک خود را دراز نمود و بر روى آن خاکها زد، پس ناگهان متوجّه شدم که شمش طلائى را برداشت و تحویل من داد؛ و فرمود:

این را بگیر، خداوند متعال در آن ، برایت برکت و توسعه عطا گرداند، آن را هزینه زندگى خود و عائله ات قرار

بده.و سپس حضرت افزو: آنچه را که امروز مشاده کردى مکتوم و از دیگران مخفى بدار.ابراهیم بن موسى قزّاز در پایان حکایت ، اضافه کرد: بعد از آن که شمش طلا را از امام رضا علیه السلام دریافت کردم و به منزل آمدم ، آن را فروختم و قیمت آن را که حدود هفتاد هزار دینار بود، هزینه زندگى خود و خانواده ام قرار دادم.و خداوند متعال به برکت دعاى آن حضرت ، به قدرى برکت و توسعه به من عنایت نمود، که یکى از ثروتمندان معروف شهر خراسان قرار گرفتم.

 

جهت مطالعه روایات امام رضا علیه السلام درباره حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف  به سایت هیات مراجعه نمایید.


 

وعده ما هر شب ساعت 10

مناجات با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با نجوای دعای سلامتی آقا 


فقط دعا چاره ساز نیست باید کاری کرد

خودمان را اصلاح کنیم



هیات جوانان امام سجاد علیه السلام

Rahe-sajedin.ir

التماس دعا

  • امیرمهدی توسلی

میلاد رضا ع