که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

حق داده به ما وعده خیر و حسنات
هم وعده جنات سراسر نعمات
خواهی که شود نصیب تو این برکات
بفرست مدام بر محمد (ص) صلوات

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
دانشگاه استنفورد با همکاری تویتر تلاش می‌کند تا زمان‌ وقوع زلزله‌ را اطلاع رسانی کند

به‌راحتی می‌توان به کمک توییتر کاربران زیادی را از محل و زمان وقوع زلزله با خبر کرد.  اغلب اوقات اشخاص، ترس و وحشت ناشی از زلزله را کمی بعد از وقوع زمین لرزه توییت می‌کنند. اگر که تویتر و استنفورد با یکدیگر همکاری کنند، این پست‌ها می‌توانند مفیدتر از تنها یک هشدار ساده به دوستان و آشنایان باشند. دانشگاه استنفورد تحقیقاتی انجام داده‌ که نشان می‌دهد توییت‌هایی که دارای برچسب جغرافیایی هستند می‌توانند کمک کنند تا الگویی از زمین لرزه درحال وقوع، تشکیل شود.

وقتی داده‌های زمین شناسی را باحجم زیادی از توییت‌های مرتبط با یک منطقه جغرافیایی ترکیب شوند، ساده‌تر می‌توان شدت لرزش را تعیین کرد و با دقت بیشتری پخش شدن آن را ردیابی کرد.

در حال حاضر هیچ برنامه فوریی برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی جهت خلق کردن نقشه زلزله نیست. اگر تا کنون این پروژه پیاده سازی شده بود، چند دقیقه‌ای زمان مدل سازی کاهش پیدا می‌کرد. این سیستم می‌تواند کمک بزرگی برای دولت‌هایی که می‌خواهند امداد رسانی سریع و تاثیر گذاری ارائه دهند، باشد. حجم توییت‌ حتی می‌تواند منبع داده اولیه در منطقه را نشان دهد جایی که چندتایی ایستگاه‌ ضبط دیتا نیز وجود دارد. به عبارتی دیگر زمانی که با زمین‌لرزه روبرو می‌شوید و اشیاء منزل شما در حال لرزیدن هستند به جای ترسیدن، وضعیت زلزله را با هش‌تگ earthquake توییت کنید چرا که شاید موجب نجات جان انسانی شوید.

  • امیرمهدی توسلی

using-tweets-for-earthquake-models

نظرات  (۱)

  • داریوش عزیزی
  • اگه به ما هم سر بزنید خیلی خوش حال میشیم:
    http://emonokte.blog.ir/
    موفق باشی! یا حق...