که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

حق داده به ما وعده خیر و حسنات
هم وعده جنات سراسر نعمات
خواهی که شود نصیب تو این برکات
بفرست مدام بر محمد (ص) صلوات

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
 سهم پلتفرم‌ها از بازار جهانی
سهم پلتفرم‌ها از بازار جهانی

موسسه‌ی تحقیقاتی Kantar Worldpanel در آخرین گزارش آماری خود سهم پلتفرم‌های مختلف ابزار‌های قابل حمل از بازار جهانی را منتشر ساخته است. این گزارش توزیع پلتفرم‌های مختلف را که شامل اندروید، ویندوزفون، iOS و بلک بری است به تفکیک مناطق جغرافیایی چون آلمان، بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ایالات متحده، چین، استرالیا، ژاپن و همچنین بازار جهانی منتشر کرده است.

ابتدا به سراغ کشورهای گروه EU5 یا همان آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و بریتانیا می‌رویم. ویندوزفون در مقایسه‌ با سال گذشته شاهد رشدی 1.6 درصدی بوده است. ایتالیا که یکی از قوی‌ترین بازارهای ویندوزفون است، بیشترین رشد را رد سه‌ماهه‌ی اول سال جری میلادی نسبت یه مدت مشابه پیش از آن با 13.9 درصد داشته است. رشد ویندوزفون در ایتالیا 3 درصد بیش از رشدی است که این پلتفرم در مدت مشابه سال پیش به خود دیده است.

آلمانی‌ها هنوز روی خوشی به ویندوزفون نشان نداده‌اند، از این‌رو این پلتفرم در سرزمین ژِرمن‌ها رشدی 0.5 درصدی را نسبت به سه‌ماهه‌ی ابتدایی 2013 به خود دیده است. در مقابل اندروید با افزایش سهم خود از بازار و رساندن آن به 77 درصد در مقایسه با 73.6 درصد در مدت مشابه سال گذشته، آمار قابل قبولی را بر جای گذاره است. ایتالیایی‌ها نیز به رشد اندروید یاری رسانده و سهم این پلتفرم از 62.5 درصد به 70.7 درصد رسیده است.

OSShareInt1

به‌نظر می‌رسد اندروید قادر به جلب نظر ماتادورها در سال جاری نبوده است، چرا که این پلتفرم در سه‌ماهه‌ی اول سال 2014 شاهد کاهش سهم خود در بازار بوده است، بطوریکه سهم این پلتفرم از بازار از 93.7 درصد در سه‌ماهه‌ی ابتدایی 2013 به 88.6 درصد در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال جاری رسیده است. بلک‌بری با صفر درصد در حال بستن بار سفر از اسپانیا است، ویندوزفون 3 درصد و iOS اپل نیز با 7.6 درصد به فکر روز‌های خوش در سال جاری است، چراکه اپل موفق به افزایش سهم پلتفرم خود به میزان 4.5 درصد است.

در مورد مجموع آمار این پنج کشور قدرتمند اروپایی، iOS شاهد رشد 0.1 درصدی و در اختیار گرفتن 19.2 درصد از بازار بوده است، در حالی که اندروید رشدی 1.5 درصدی را تجربه کرده است. بلک‌بری سهمی 1.1 درصدی را دارا است که رفته‌رفته از میزان آن کاسته خواهد شد.

OSShareInt2

براساس گفته‌های Dominic Sunnebo، که یکی از مدیران Kantar است، یکی از عوامل موفقیت ویندوزفون در بازار‌های در حال توسعه لومیا 520 است که به گزینه‌ی اول افرادی تبدیل شده که برای اولین بار رو به تلفن‌های‌هوشمند آورده یا از سیستم‌عامل سیمبین مهاجرت می‌کنند. وی در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

هم‌اکنون رقابت در بازار‌های در حال توسعه به هدف اصلی کمپانی‌های تبدیل شده است، بطوریکه کمپانی‌های درصدد عرضه‌ی تلفن‌های‌هوشمند میان‌رده و رده پایین بوده و موتورولا با موتو جی، سامسونگ با نسخه‌های مینی و نوکیا با لومیا 520 و 525 در این بازار‌ها حاضرند.

لازم به ذکر است که با عرضه‌ی تلفن‌های‌هوشمند ارزان‌قیمتی چون وان‌پلاس وان، شرایط کمی تغییر خواهد کرد، چراکه این تلفن‌هوشمند در عین ارزان ‌بودن مشخصات فنی برابر یک پرچمدار را دارد. این تلفن‌هوشمند امکاناتی برابر پرچمداران عرضه‌ شده در سال 2014 میلادی دارد، در حالی که قیمت آن 299 دلار است. لازم به ذکر است که وان‌پلاس وان از یک بدنه‌ی منیزیومی بهره می‌برد.

در ایالات متحده ویندوزفون قادر به کسب سهمی 5.3 درصدی در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی شده است که شاهد کاهشی 0.3 درصدی در مقایسه با سه‌ماهه‌ی سال پیش است. نکته‌ی جالب توجه در مورد کاهش سهم iOS از بازار آمریکا است که در مقایسه‌ با مدت مشابه سال گذشته به میزان 7.8 درصد کاهش یافته است. iOS با در اختیار گفتن 35.9 درصد از بازار پس از اندروید به‌عنوان دومین پلتفرم بازار آمریکا جا خوش کرده است.

در مورد بازار چین نیز اندروید با 80 درصد سلطان بی‌رقیب بازار چین است و پس از آن iOS قرار گرفته است، هرچند کاهش در سهم بازار دامن iOS در چین را نیز گرفته است.

امتیاز دهید 
 
(3 رای‌)

  • امیرمهدی توسلی

kantar worldpanel platforms share