که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

حق داده به ما وعده خیر و حسنات
هم وعده جنات سراسر نعمات
خواهی که شود نصیب تو این برکات
بفرست مدام بر محمد (ص) صلوات

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
No more  woof
No more woofeteknix

دیگر خبری از پارس کردن نخواهد بود. محققان در آزمایشگاه سوئدی NSID که بر روی یک مترجم برای سگ‌ها کار می‌کنند به تازگی موفق به جمع‌آوری ده هزار دلار سرمایه مورد نیاز خود از طریق وب‌سایت سرمایه‌گذاری Indiegogo شده‌اند. علاوه بر این میزان مورد انتظار، پنج هزار دلار هم اضافه بر نیاز سرمایه‌گذاری شده و تا پایان مدت سرمایه‌گذاری هم هنوز 2 ماه دیگر زمان باقی است.

این اختراع برای انجام کار خود از یک هدست EEG یا الکتروانسفالوگرافی سبک بهره می‌برد که می‌تواند فعالیت‌های مغزی را اندازه‌گیری کرده و حالت‌های ذهنی را ترجمه کند.

این شرکت که هنوز در مراحل ابتدایی توسعه و تست این اختراع قرار دارد ادعا می‌کند که می‌توان حالات ذهنی مشخصی نظیر مشکوک بودن به یک غریبه، خستگی و یا هیجان‌زدگی را در سگ‌سانان ترجمه کرد.

با توجه به قرار داشتن این اختراع در مراحل اولیه، این شرکت در صفحه Indiegogo خود نوشته است که نسخه اول دستگاه بسیار ابتدایی خواهد بود، اما به یاد بیاورید که اولین نسخه کامپیوترها هم بسیار ضعیف و بدوی بودند.

NSID بیان کرده است که این دستگاه کاملا حامی حقوق حیوانات است و در مراحل تست و آزمایش آن هیچ آسیبی به حیوانات وارد نشده و نخواهد شد. در این دستگاه افکار حیوان بصورت صوتی و از طریق یک بلندگوی گرامافون مانند که به هدست متصل است ابراز خواهد شد. در هر حال صحبتی در مورد صدایی که بعنوان افکار سگ شنیده می‌شود نشده است و اطلاعاتی در دسترس نیست.

آیا ممکن است بتوانید صدای دوگ، سگ معروف انیمیشن آپ را بشنویم؟

به محض اینکه این اختراع فوق‌العاده ارائه شود شما را با جزئیات کامل در جریان خواهیم گذاشت.

  • امیرمهدی توسلی

dog translator gets funding