که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

حق داده به ما وعده خیر و حسنات
هم وعده جنات سراسر نعمات
خواهی که شود نصیب تو این برکات
بفرست مدام بر محمد (ص) صلوات

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی


10 مورد از زیباترین سواحل جهان

انتخاب زیباترین سواحل جهان درست شبیه به این است که بخواهیم زیباترین ستاره را از میان مجموعه ستارگان کهکشان راه شیری انتخاب کنیم. ولی سختی این انتخاب ما را از تلاش کردن باز نمی‌دارد. پس ای دوست‌داران دریا و خورشید با ما همراه شوید در این تلاش نفس‌گیر تا شما را با برخی از زیباترین سواحل جهان آشنا کنیم.

ساحل ناواجیو (Navagio)

beautiful-beaches-1

این ساحل کوچک ماسه‌ای در واقع ناحیه‌ای است دورافتاده در یک خلیج کوچک واقع در جزیره زاکینتوس (Zakynthos) که تنها می‌توان به کمک قایق به آن دسترسی داشت. این ساحل یکی از آرم‌های تجاری معتبر برای سواحل یونان محسوب شده و غالبا از تصاویر آن برای تزئین کارت پستال استفاده می‌شود. اینجا منزل‌گاه کشتی شکسته‌ای متعلق به قاچاق‌چیان که اینک از جلبک پوشده شده می‌باشد. همچنین صخره‌های آهکی، سواحل سفید ماسه‌ای و آب‌های زلال و درخشان از دیگر دیدنی‌های این نقطه به حساب می‌آید. از این روی جای هیچ تعجبی نیست که این ساحل سالانه میزبان بازدیدکننده‌هایی بی‌شمار از سرتاسر جهان باشد.

بث (Baths)

beautiful-beaches-2

این استخرها در جنوبی‌ترین نقطه جزیره ویرجین گوردا (Virgin Gorda) قرار گرفته‌اند. جزیره گوردا سومین جزیره بزرگ از مجموعه جزایر ویرجین است که به انگلستان تعلق داشته و در دریای کارائیب واقع شده‌اند. در این‌جا تخته سنگ‌های بزرگ گرانیتی به صورت ستون‌های سنگی در ساحل آرمیده‌ و تونل‌هایی غار گونه خلق کرده‌اند که در نهایت به ساحل و جریان‌های جزر و مدی بزرگ راه می‌یابند. نخل‌های استوایی قرار گرفته در ساحل این چشم انداز را تاثیر گذارتر کرده‌اند.

تاپوئاتای (Tapuaetai)

beautiful-beaches-3

این جزیره کوچک که جزیره یک پا هم نامیده می‌شود یکی از 22 جزیره‌ای است که در آتول (Atoll: ساختاری حلقه مانند و مرکب از تپه‌های مرجانی است که آب‌های کم عمق ساحلی را کاملا یا تا حدی احاطه کرده است) آیتوتاکی(Aitotaki) در جزایر کوک قرار گرفته است. این جزیره کوچک به بازدید کنندگان منظره‌ای فوق‌العاده شامل چشم اندازهای زیبا از آب‌های کم عمق ساحلی در منطقه آیتوتاکی و نیز راه‌پیمایی در کرانه ماسه‌ای تاپوئاتای در زمان جزر و مد را هدیه می‌دهد. این ساحل در ژوئن 2008 موفق به کسب جایزه ساحل برتر جهان شد.

زلاتنی رات (Zlatni Rat)

beautiful-beaches-4

زلاتنی رات یا دماغه طلایی جزء معروف‌ترین سواحل اروپا به شمار آمده و نیز یکی از برترین نقاط گردش‌گری کشور کرواسی محسوب می‌شود. این ساحل در نزدیکی شهر بال و در جنوبی‌ترین ساحل جزیره براک قرار گرفته است. این ساحل بسیار باریک بوده و از جنس سنگ ریزه می‌باشد. شکل جالب توجه آن نتیجه تغییرات حاصله به هنگام جریان‌های جزر و مدی و وزش بادها است. این ساحل در سال 2009 به عنوان یکی از ده ساحل برتر جهان توسط Lonely planet (بزرگ‌ترین کتاب راهنمای مسافرتی جهان) انتخاب شد.

اولودنیز(Oludeniz)

beautiful-beaches-5

اولودنیز روستای تفریحی کوچکی است که در سواحل جنوب غربی ترکیه و در دریای اژه قرار گرفته است. اینجا یک خلیج ماسه‌ای مجزا است که توسط دهانه اولودنیز ایجاد شده و دارای آب کم عمق آبی رنگی می‌باشد. ساحل این ناحیه به دلیل سایه روشن‌های فیروزه‌ای رنگش به شهرت رسیده است و همچنین جزء خوش عکس‌ترین سواحل مدیترانه‌ای می‌باشد. به علاوه این ناحیه یکی از نقاط شناخته شده برای دوست‌داران پاراگلایدر در جهان است چرا که مناظر بدیع و چشم‌اندازهای وسیع و جذابی دارد. واژه اولودنیز به معنای دریای مرده است.

خلیج ترانک

beautiful-beaches-6

این خلیج پارکی ملی و ساحلی است که در سنت جان از مجموعه جزایر ویرجین متعلق به ایالات متحده قرار گرفته است. این خلیج به عنوان یکی از زیباترین سواحل جهان از سوی انجمن نشنال جئوگرافی انتخاب شده و مسافران زیادی از سراسر جهان برای بازدید از این سواحل آن با کشتی‌های تفریحی به این نقطه سفر می‌کنند. دلایل متعددی در این اقبال عمومی نقش دارند که از آن‌جمله می‌توان به سواحل زیبا، نجات غریق کارآمد، دوش‌ها و استراحت‌گاه‌های ساحلی و از همه مهم‌تر غواصی در میان تپه‌های مرجانی واقع در آب‌های کم عمق این ناحیه اشاره کرد.

خلیج مایا

beautiful-beaches-7

مایا خلیج کم عمقی است که بوسیله تپه‌های سراشیبی از جنس سنگ آهک احاطه شده و در ناحیه کوه فی فی له (Koh Phi Phi Leh) قرار داشته که دومین جزیره بزرگ از مجموعه جزایر فی فی(Phi Phi) می‌باشد که به تایلند تعلق دارند. حیات آبی در این ناحیه غنی بوده و از این نظر مکان مناسبی را برای دوست‌داران غواصی فراهم می‌نماید. این ناحیه پس از آن‌که فیلم ساحل (The Beach) محصول سال 2000 در آن فیلم برداری شد به شهرتی خاص دست یافته و بسیاری از گردش‌گران برای بازدید از این سواحل به این نقطه سفر می‌کنند.

ساحل لنگرگاه سپید

beautiful-beaches-8

این ساحل در جزیره ویت ساندی(Whitsunday) قرار گرفته که به استرالیا تعلق دارد. طول این ساحل تقریبا 6 کیلومتر بوده و جزء سپیدترین سواحل جهان به شمار می‌آید که از 98% سیلیکای خالص تشکیل شده است. خلوص این نوع ماسه به حدی است که در ساخت لنزهای تلسکوپ هابل به کار رفته است. خلیج کوچکی که در انتهای شمالی‌ترین نقطه این ساحل قرار گرفته جایی است که تغییرات جزر و مدی به همراه آب و ماسه، هارمونی رنگی بی‌نظیری را شکل داده‌اند. جالب است بدانید که سگ‌ها اجازه رفته به ساحل را نداشته و کشیدن سیگار ممنوع می‌باشد.

تولوم (Tulum)

beautiful-beaches-9

این ناحیه در ساحل شرقی شبه جزیره یوکاتان و در دریای کارائیب قرار گرفته است. این جا بندر اصلی شهر کوبا )از شهرهای تمدن مایا ) بوده است. این نقطه در سال 1200 پس از میلاد ساخته شد، هنگامی که تمدن مایا در حال افول بوده و درخشش سابق خود را نداشته در نتیجه نسبت به سایر اماکن آن دوره از ظرافت و سلیقه کمتری در ساخت آن استفاده شده است. هر چند که سواحل زیبا و گرمسیری آن برای تبدیل شدنش به یکی از جاذبه‌های گردش‌گری برتر کشور مکزیک کافی بوده است. این ناحیه بهشت عکاسان و هنرمندان به شمار می‌رود.

آنسه سورس دی آرگنت (Anse Source D'Argent)

beautiful-beaches-10

این ساحل در لا دیگو (La digue) واقع شده که یکی از جزایر کوچک سیچلس (Seychelles) محسوب می‌شود. سواحل آن یکی از بهترین‌های جهان در زمینه عکس‌برداری بوده و عکس‌های آن باب میل بسیاری از مجلات مسافرتی جهان می‌باشد. یکی از بهترین سواحل ماسه‌ای که مجموعه‌ای فریبنده از تخته سنگ‌های بزرگ گرانیتی قرار گرفته بر خطوط ساحلی را با درختان نارگیل سرسبز و سواحل دلپذیر با ماسه سنگی صورتی در کنار هم قرار داده است.

  • امیرمهدی توسلی

زیباترین سواحل جهان