که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

حق داده به ما وعده خیر و حسنات
هم وعده جنات سراسر نعمات
خواهی که شود نصیب تو این برکات
بفرست مدام بر محمد (ص) صلوات

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
Google Play
Google Play

اگر کاربر اندروید در ایران باشید، حتما از محدودیت دسترسی به گوگل‌پلی برای دریافت نرم‌افزارها که به دلیل تحریم‌ها اعمال شده، مطلع هستید. پیش‌تر روش دسترسی به گوگل‌پلی از طریق خود تلفن را توضیح دهیم، اما این بار به لطف کاربران فعال انجمن فوق‌ تخصصی XDA، امکانی فراهم شده که می‌توان فایل‌های APK را براحتی از گوگل پلی و با استفاده از کامپیوتر دانلود کرد و سپس بعد از انتقال بر روی گوشی و یا تبلت اندرویدی ، آن‌ها را نصب نمود. در ادامه مقاله با ما  همراه باشید.

 همانطور که پیش‌تر در مقاله «چطور نرم افزار و بازی های اندروید را دانلود کنیم» توضیح دادیم برای دور زدن محدودیت‌های اعمال شده گوگل برای کاربران ایرانی، باید از وی‌پی‌ان یا سرویس‌های دیگر برای تغییر IP استفاده نموده و علاوه بر آن می‌بایست تلفن خود را نیز به حالت Airplane برده و حتی GPS را نیز خاموش کنید. اما امروز قصد داریم روش بسیار ساده‌تری را آموزش دهیم. در این روش شما به راحتی می‌توانید از طریق مرورگر کروم و بدون نیاز به تلفن و یا تبلت خود، نرم‌افزارهای اندروید را از گوگل‌پلی دریافت کنید.

روش جدید:

سازنده افزونه APK Downloader یک صفحه اینترنتی را راه اندازی نموده که از طریق آن به آسانی می‌توان با ارائه آدرس اینترنتی اپلیکیشن در گوگل پلی و یا حتی نام آن، نرم افزار مورد نظر خود را دانلود کنید. برای استفاده از این سرویس کاربردی به این آدرس مراجعه کنید.

قدم اول: شما حتما می‌بایست به VPN و یا هر سرویس دیگری دسترسی داشته باشید تا IP اینترنتی کشور دیگیری به جز ایران را داشته باشید، در هنگام دانلود نرم‌افزار از گوگل‌پلی نیز حتما باید به سرویس مورد نظر خود متصل شوید.

در صورت استفاده از روش فوق دیگر نیازی به خواندن ادامه مقاله نیست.

قدم دوم: به وب سایت رسمی افزونه ApkDownloader [لینک بروز شد] رفته و آخرین نسخه آن را دانلود کنید. جدیدترین نسخه این افزونه بر روی کروم 23 به بالا و نسخه جدید فروشگاه Google Play کار می‌کند.

قدم سوم: مرورگر گوگل کروم را باز نموده و از قسمت تنظیمات (آچار گوشه سمت راست بالا) settings را انتخاب کنید و سپس از گزینه‌های سمت چپ extensions را برگزینید، چک مارک Developer Mode را تیک بزنید. سپس فایل افزونه دانلود شده در قدم دوم را با ماوس انتخاب نموده، کشیده و بر همین صفحه (Extensions) در مرورگر کروم انداخته و سپس دکمه ماوس را راها کنید تا این افزونه نصب شود.

 chrome extension

قدم چهارم: حالا باید apkdownloader را در لیست افزونه‌های کروم مشاهده کنید. بر روی گزینه options افزونه apkdownloader کلیک نموده و آدرس جیمیل و رمزعبور آن را وارد کنید.

apk downloader

Android Device Id را با وارد کردن کد زیر در قسمت شماره گیر گوشی طبق شکل زیر پیدا کنید و در کادر مربوطه وارد کنید:

*#*#8255#*#*

اگر به هر دلیلی این کد در تلفن شما کار نکرد نگران نباشید از طریق اپلیکیشن مجانی Device ID قادر خواهید بود به این اطلاعات دسترسی یابید.

uid

صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید تا به بخش Main Endpoint برسید سپس کدی که پس از عبارت Device Id: android- ذکر شده است را یاداشت نموده و  در کادر مربوطه در قسمت پایین Email و Password وارد نمایید و در نهایت برروی دکمه login کلیک کنید و در صفحه بعدی بر روی Save Setting کلیک کنید.

login

قدم پنجم: از طریق مرورگر کروم، Google Play را باز کنید و هر اپلیکیشنی را که می‌خواهید جستجو نمایید، زمانی که صفحه نرم‌افزار مورد نظر خود را باز می‌کنید، آیکون شبیه به شکل زیر در نوار آدرس نمایان می‌شود که با کلیک بر روی آن دانلود App شروع می‌شود.

google play

در نهایت فایل apk دانلود شده را به تلفن یا تبلت خود منتقل نموده و آن را نصب کنید.

با تشکر از عرفان.۱ کاربر زومیت که این راهنما را به ما معرفی کردند.

  • امیرمهدی توسلی

گوگل پلی