که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

جز توکل برخدا سرمایه ای در کار نیست / هر که را باشد توکل کار او دشوار نیست

که یکی هست و نیست جز او , وحده لا اله الا هــــــــــــــو

حق داده به ما وعده خیر و حسنات
هم وعده جنات سراسر نعمات
خواهی که شود نصیب تو این برکات
بفرست مدام بر محمد (ص) صلوات

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
اپلیکیشن ریموت دسکتاپ مایکروسافت برای اندروید و iOS منتشر شد

مایکروسافت راه جدیدی را برای کنترل پی‌سی‌ از راه دور و از طریق ابزارهای مبتنی بر اندروید و iOS ارائه کرده است. اپلیکیشن جدیدی که برای هر دو پلتفرم موجود است و به‌کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق ابزار‌های اندرویدی و اپلی خود، به‌راحتی یک کامپیوتر ویندوزی را کنترل نمایند.

هرچند قبلا نیز روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود داشت، اما اپلیکیشن مایکروسافت آخرین راه‌حل در این مورد است که برای هر سه پلتفرم iOS، اندروید و ویندوز توسعه داده شده است.

همانطور که از نام ریموت کنترل نیز استنباط می‌شود، این فناوری از پروتکل RDP بهره برده است که مایکروسافت برای سالیان دراز از آن برای اتصال دسکتاپ‌ها و سرورهای ویندوزی به پی‌سی استفاده کرده است. این اپلیکیشن قادر است به تمامی پی‌سی‌های ویندوزی که قابلیت ریموت دسکتاپ در آن‌ها فعال شده باشد، متصل شود. ریموت دسکتاپ قابلیتی است که می‌توان آن را از منوی کنترل‌پنل فعال کرد.

AndroidRemoteApp

در نسخه‌های مربوط به اندروید و iOS، کنترل و استفاده از ویندوز در محیط دسکتاپ به‌دلیل کوچک بودن صفحه‌ی نمایش گوشی‌ها، نامناسب است، اما استفاده از محیط متروی ویندوز، تجربه‌ی بهتری را ارائه می‌کند. نسخه‌های فوق‌الذکر، قابلیت کار در تبلت‌های اندرویدی و اپلی را نیز دارند که در نتیجه‌ی بهره‌گیری از صفحه ی نمایش بزرگ‌تر، استفاده از این اپلیکیشن‌ها و کنترل PC، دلچسب‌تر می‌شود. متاسفانه این اپلیکیشن قابلیت شناسایی خودکار PC را ندارد، بنابراین شما باید IP کامپیوتر مورد نظر را بدانید تا بتوانید به آن متصل شوید. مایکروسافت این قابلیت را در اپلیکیشن قرار داده است تا بتوان با بهره‌گیری از رزولوشن واقعی، به پی‌سی مورد نظر ریموت شد. همچنین با تعبیه کیبورد استاندارد ویندوزی روی صفحه‌ی نمایش، می‌توان از قابلیت‌های کلیدهای ویندوزی همچون ctrl، alt، esc، tab ، shift و همچنین کلید ویندوز استفاده کرد.

AndroidRemoteApp2

مطمئنا هدف از عرضه‌ی این اپلیکیشن، کاربران تجاری بوده‌اند که اکنون می‌توانند به‌راحتی پی‌سی خود را از طریق ریموت کنترل نمایند. به‌طور حتم این اپلیکیشن با استقبال این کاربران مواجه خواهد شد. هرچند مایکروسافت اپلیکیشنی را برای محیط مترو ویندوز 8 تدارک دیده، اما این اپلیکیشن هنوز برای ویندوز فون ارائه نشده است. می‌توانید اپلیکیشن ریموت دسکتاپ اندروید را از اینجا و نسخه‌ی iOS آن را از اینجا دانلود کنید.

تجربیات کاربری خود را در این مورد با ما و دوستان خود به اشتراک بگذارید.

  • امیرمهدی توسلی